Thursday, August 9, 2012

According to Ainsley...and Freddie - Snakes



We're in the car...

Ainsley: Freddie!  You do not want to go in that tall grass.

She points out the window to a wooded area, preceded by a field with higher than average grass.

Freddie: My go der Aidey.
Ainsley: NO!  Freddie, do not go there.
Freddie: Why?
Ainsley: That is tall grass.  Know what lives in tall grass?

She pauses without a response.

Ainsley: Freddie?  Are you listening to me?  Freddie, look at me right now.

Freddie cranes his neck to peek around his car seat.

Ainsley: Know what lives in tall grass, Freddie?
Freddie: What?
Ainsley: SNAKES!!!
Freddie: Oh no!  My no yike nakes.
Ainsley: Freddie, snakes are so bad.  Don't ever go in tall grass.
Freddie: Okay Aidey, my no yike nakes.  My no go tall gwass.

Weeks later, we are walking into daycare.  Her lawn is very nice, with a landscaped area around the sidewalk.

Freddie: Mommy...uppy! uppy! uppy!

I hoist Freddie on my hip.

Me: What's wrong bud?

He points at the bushes near the walkway.

Freddie: Me scared.  Me no yike tall gwass.  NAKES!
Ainsley: That's right, Freddie!  Don't go near tall grass.  Mommy, we should not walk this way.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Total Pageviews